Mariusz Przybylski Spring/Summer 2015 "Wild at Heart"


wtorek, 23 grudnia 2014

Hi ;)

Few days ago11.12.2014 - Polish designer Mariusz Przybylski showed his new collection 'Wild at Heart' for season Spring/Summer 2015. I had a pleasure to see it live and now I'm sharing with you what I saw. I should say that it was best collection of last season in Poland. Elegant, brave, colorful, unusual, very high and impressive. Check out my photos and read more abut in... polish.




Poprawniej by było gdybym swoją puentę/podsumowanie ulokował na sam koniec tekstu, ale nie mogę się powstrzymać i napiszę teraz co mi leży na sercu od 11.12.2014. Mam tylko nadzieję, że nie zaspokoi to Waszej ciekawości wobec mojej opinii, a wręcz zachęci do pełnej lektury.

NAJLEPSZA KOLEKCJA TEGO SEZONU

Kwestia to jednak mocno złożona i przede wszystkim bardzo subiektywna, muszę więc zatem rozwinąć kontekst. Po pierwsze mówiąc 'sezon' na myśli mam zbiór wszystkich kolekcji pokazanych wyłącznie w naszym kraju. Tylko pewną część z nich widziałem na żywo, a uwierzcie, że odbiór wszelkiej sztuki oglądając osobiście jest zawsze inny, zazwyczaj lepszy. Zatem już wkrada się doza subiektywnej perspektywy, pewnie gdybym zobaczył kolekcję Gosi Baczyńskiej na żywo też długo bym przeżywał, bo talent ma ogromny, ale niestety monitor komputera mocno ograniczania możliwość kompletnego odbioru kolekcji.
Po drugie wciąż nie jest to nic cholernie odkrywczego, innowacyjnego. Coś co faktycznie pokaże pełnię kreatywności projektanta, zabawę i twórczość - coś co widzimy za granicą, w Polsce to wciąż jest tylko modyfikowanie czegoś co istnieje, niewiele w tym spuścizny samego twórcy.

Niemniej jednak wow! Wybieg w kolorze bieli, z puszczonymi materiałami tworzył eteryczny labirynt, a w efekcie kontrast dla stosunkowo mocnej kolekcji. Szczerze przyznaję, że otworzyłem szeroko usta kiedy na wybiegu pojawiła się pierwsza sylwetka... do tego męska. Pierwsza część kolekcji okazała się ucztą dla moich oczu - pełna kolorów, etnicznych wzorów, odważnych form połączonych z elegancją i klasyką. Druga część to projekty o stonowanych ciemnych barwach - czerń i granat, w połączeniu z bielą. Pojawiły się desenie, delikatne wzory, ale przede wszystkim naszyte na projektach świecidełka z różnych materiałów i w kilku drobnych kształtach. Ukochane przeze mnie golfy, męskie spódnice/fartuszki, oversize'owe bluzy, krótsze spodnie, koszule i kołnierze zapięte na ostatni guzik, oraz wyrafinowana czerń jako idealne tło dla pięknych barw. To wszystko nadało kolekcji niebanalnej elegancji, wyrafinowanej ekstrawagancji w dobrym smaku. Ten Pan mocno wstrzelił się w mój gust.



 Dwa najpiękniejsze garnitury pokazu.










Projektant sam powiedział po pokazie, że nie są to gotowe formy, chyba, że na jakąś specjalną okazję. "Powinniśmy wybierać z kolekcji coś dla siebie i zestawiać to z klasykami." Ja osobiście mówię o tym cały czas i tłumaczyłem po pokazie dziewczynie, której kolekcja się nie spodobała. Moda nie jest dosłowna, a sylwetek z kolekcji nie powinniśmy odbierać dosłownie. To jest tylko spójna forma przedstawienia efektów pracy projektanta. Moda użytkowa to wybieranie z tego ubrań, które według nas mają ogromny potencjał i zestawianie z innymi ubraniami tak by całość była dostosowana do naszych potrzeb i była zachowana w naszym stylu.

Kiedy wiosną zobaczyłem kolekcję Mariusza Przybylskiego 'Night Air' (niestety w internecie) oszalałem. Wśród pięknych klasycznych sylwetek wkradło się kilka pereł. Garnitury w kwiaty. Nic nadzwyczaj nowatorskiego, jednak w pięknej formie, żywych barwach i nowoczesnym kroju. Spodnie w kwiaty zostały moim marzeniem. Zatem teraz, gry na żywo zobaczyłem kolekcję 'Dzikość Serca' moje serce faktycznie oszalało z miłości, bo ta kolekcja okazała się jeszcze lepsza. Macie takie momenty kiedy oglądacie kolekcje, szczególnie te największych domów mody i serce ściska Was z podziwu, oraz pragnienia? Ja tak mam, dlatego właśnie poświęcam się modzie, a tego wieczoru właśnie tak się czułem i do dodatkowo jestem zobowiązany Wam to zrelacjonować.

Bajeczną kolekcję dopieściła świetna atmosfera po pokazie, natomiast o nasze skóry zadbała marka Tołpa, która dla gości pokazu przygotowała prezenty w postacji zestawu kosmetyków stworzonych we współpracy z Mariuszem Przybylskim.

Mariusz uplasował sobie wygodne miejsce w moim sercu i liczę iż kiedyś będę tworzył dla Was swoje stylizacje z jego ubraniami. Moja wyobraźnia tylko czeka na takie wyzwania :)



 with my idol Tobiasz

 with my fashion bro Adam




Tym razem zdjęcia nie były robione telefonem i za to dziękuje Filipowi, który zrobił je specjalnie dla mnie. Zapraszam na jego profil na facebooku: Filip Płaczek


A.... i przy okazji kochani. Wesołych Świąt <3
                                            Merry Christmas




54 komentarze:

  1. Powiem szczerze, że pierwsze wrażenie jakie zrobiła na mnie kolekcja nie było za bardzo pozytywne. Później, gdy zaczęłam dokładniej przeglądać sylwetki wyłapałam kilka ciekawych ubrań. Zachwyciły mnie formy jakie zaprezentował Przybylski, ale wzory, faktury i kolory to nie do końca moja bajka... :-) Przeciwnie do Twojego stylu. Ciebie faktycznie widzę w tych projektach i życzę Ci, abyś kiedyś mógł zaprezentować nam outfit z jakimś w roli głównej.
    Co do Twojej stylizacji - ta kopertówka jest nieziemska, o czym piszę nie pierwszy raz. A gdzie znalazłeś taką kurtkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, dla mnie właśnie faktury i kolory lepsze niż formy :)

      Kurteczka second hand moja droga :D Love ya <3

      Usuń
  2. Przepiekna kolekcja, cudowne kolory, wpaniale modele!

    Twoja kurka, Nabilu rownie bajeczna jak ten pokaz i jak kopertowka cudownie z nia wspogra!! Podziwaiam Cie szczerze, za swietny ubior:) BOMBOWO i jednoczesnie SWIATECZNIE :):)

    Pozdrawiam serdecznie i radosnych Swiat Bozego Narodzenia oraz Sczczesliwego, pelnego milych niespodzienek 2015 Roku Ci zycze:):)

    P.S. Drogi Nabilu, ja tez tak mam , ze jak widze cos pieknego to serce mnie ściska z podziwu dla tego piekna , nieraz, ze az lzy same cisna sie do lez (np. podczas ogldania pieknego pokazu lub obrazu lub gdy slysze piekna muzyke)...i tez musze sie z kims tym natychmiast podzielic... i ta radoscia i wrazeniami:) I czesto tez czuje sie zobowiązana, aby to innym pokazac, bo nie wszyscy to potrafia zauwazyc, przechodza obok tego i nie widza lub nie moga dojrzec tego PIEKNA ,choc jest ONO w zasiegu!!!!
    Cisze sie, ze i TY tak masz!!

    Pozdrawiam Cie raz jeszcze bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mało jest ludzi wrażliwych na piękno :(

      Dziękuje Elu ;))

      Usuń
  3. Great post, i really love your outfit :))

    http://dimi-cool.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja tą kolekcję kocham wielką miłością!!!! Jest wszystko co uwielbiam - i kolorowe szalone wzory i kryształy ale i tez modele bardziej stonowane. Zgadzam się z Twoją opinią, to najlepsza polska kolekcja ubiegłego roku i w ostatnim czasie w ogóle. Światowy poziom, gdybym nie wiedziała, że Przybylski to pokusiłabym się o twierdzenie, że to Valentino czy inna genialna marka. Ból serca jest taki, że widziałabym się w większości tych ubrań :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Acha, jeszcze jedno bardzo ważne - fantastycznie się prezentujesz! Czerń przełamana błyskiem to doskonały pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam jego projekty i też mam nadzieję, że kiedyś się obudzę i będą chociaż niektóre w mojej szafie :)..

    OdpowiedzUsuń
  7. great bro!!!!
    great post!!!
    xx
    simone
    www.manthroughclothes.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczna kolekcja - obłędne kolory, ale najbardziej zaintrygowały mnie ubrania "wysadzane" kamieniami ... Cudowne te "kamienne" hafty ! Twój look bezbłędny - czerń i błysk, czyli elegancja z nutką skrzącego przepychu ... Love it !

    OdpowiedzUsuń
  9. love how colourful it is!

    from helen at thelovecatsinc.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękna kolekcja . CAŁA!!! A najbardziej trafiły mnie spódnice długie z dopasowanym dłuższym pasem :).... no i kolory ..

    OdpowiedzUsuń
  11. twój fashion bro ma fajny płaszcz!
    Wesołych Świąt!
    A u mnie stylizacja wigilijna! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Intrygujący, uwielbiam jego ubrania, ale akurat nad tym płaszczem bym się zastanowił ;)

      Usuń
  12. Ta kolekcja jest bardzo dobra, bardzo w moim stylu i w końcu w polskiej modzie jakiś kolor!

    OdpowiedzUsuń
  13. cudo!uwielbiam takie wybuchowe mieszanki !z jednej strony klasycznie,mrocznie a z drugiej pastelowo i letnie mega :) Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
  14. Loving the colorful prints in the collection!!

    XX

    http://themirroronthewall.com

    OdpowiedzUsuń
  15. łał ! to musiał być świetny pokaz ! Bardzo dobre stylizacje. Wesołych Świat :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z pewnością również znalazłabym coś dla siebie wśród tych zestawów :) Jeden z nich wyjątkowo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  17. He is quite a creative designer. One of his black skirts is my favorite.

    From Jing at www.bejingxu.com

    OdpowiedzUsuń
  18. kolekcja rzeczywiście świetna, bardzo w moim stylu, podoba mi się :) no i cudowna Ewa Władymiruk na wybiegu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, a modelka o której mówisz zrobiła świetne wrażenie, charyzmatyczny wygląd :))

      Usuń
  19. Such great outfits, you look amazing! <3

    I have a new outfit post on the blog, would love to know your thoughts:

    * Electric Sunrise - Fashion and Lifestyle Blog *

    x

    OdpowiedzUsuń
  20. Hi Nabil and congratulations for sharing this collections! I do not know this brand, but seeing your photos looks like a very good style! I'm reading your post with the help of Google Translate. I hope to understand everything !!! I like very much prints, suits for men and woman dresses...I hope you have spent a very happy Christmas. Kisses from Italy,
    Eni

    http://eniwherefashion.blogspot.it/
    https://www.facebook.com/eniwherefashion

    OdpowiedzUsuń
  21. Kolekcja fantastyczna!!!! Wiele zestawów przykuło moją uwagę:):) Jeśli chodzi o Ciebie Nabil prezentujesz się równie fantastycznie i ta kurtka no jak dla mnie bomba!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. jejku! pokaz musiał być niesamowity, ciuchy są świetne! Szczęśliwego nowego roku i udanego sylwestra życzę :)

    zapraszam na nowy post:
    positivelittlethink.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Jest kilka modeli, które szczególnie przyciągnęły moją uwagę, ale niektóre są zbyt kolorowe :) Chyba po prostu nie jestem jeszcze na nie gotowa :)

    OdpowiedzUsuń
  24. AMAZZZING outfits that both of you wear! LOVVVVE that brocade jacket! And fantastic runway show..the colourful knitwear pieces are my favourite!
    kisses!
    xoBeckerman Girls

    www.BeckermanBlog.com

    OdpowiedzUsuń
  25. wow, widzę, że już taka marynareczkę masz! :) i super! widzisz, znam się troszeczkę, wiem co Ci pasuje ;))) a kolekcja fenomenalna!

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Wielokolorowy płaszcz z drugiego zdjęcia i obniżone stany przy maxi spódnicach to moi faworyci! Zachęciłeś mnie do uszycia czegoś w tym stylu.

    Masz świetną kurtkę, pięknie prezentuje się w zestawieniu z czernią. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielokolorowy płaszcz już teraz u Ciebie zamawiam bo na ten od Mariusza pewnie mnie jeszcze długo nie będzie stać ;p

      Usuń
  27. Mój pomysł dla facetów w tego typu kolekcjach to http://www.eobuwie.com.pl/polbuty-pilpol-c116-w382.html .

    OdpowiedzUsuń

Leave a link to your blog in a comment, please ;)

Proszę, zostaw w komentarzu link do Twojego bloga, chętnie Cie odwiedzę.
Nabil