Robert Kupisz Fall/Winter 2015/16


sobota, 13 grudnia 2014

Hi ;)
 
At the beginning of December - 02.12.2014 - Polish designer Robert Kupisz showed his new collection 'Opera' for season fall/winter 2015/16. I had a pleasure to see it live and now I'm sharing with you what I saw. Check out my photos and read abut in... polish.


Na samym początku grudnia tj. 02.12.2014 odbył się pokaz kolekcji Roberta Kupisza na daleki sezon jesień/zima 2015/16 zatytułowany "Opera". Miałem niewątpliwą przyjemność zobaczyć wszystko osobiście i podzielę się tym, najpierw jednak zapraszam do zapoznania się z materiałem zdjęciowym - łatwiej będzie Wam odnieść się do moich słów.









Ponieważ nie zarabiam na blogu i nie jestem jeszcze w posiadaniu aparatu to zdjęcia zrobiłem telefonem. Właśnie dlatego tych, których nie zadowala jakość moich zdjęć odsyłam choćby TUTAJ.


Zacznę od tego, że nie jestem wielkim fanem twórczości Polskich projektantów, którzy skupiają się na grunge’u i prostych, sportowych rozwiązaniach. Do takich zaliczam właśnie Kupisza, czy Łukasza Jemioła. Tym razem jednak trochę zmieniłem zdanie względem tego pierwszego. Pokaz kolekcji odbył się w dosyć klasyczny sposób, bez skomplikowanej choreografii, oraz energicznej muzyki. Projektant adekwatnie do tytułu kolekcji postawił na podkład muzyczny twórczości kompozytora Ravela... gdzieś tu mniej więcej kończy się motyw Opery. Czy aby na pewno? Futra, postrzępione materiały, również złote i srebrne zdobienia przenoszą w klimat czasów, kiedy deski teatrów przyciągały tłumy, a motyw pegaza, czy opaski na głowach sugerują nawiązanie do znanych historii i bajek. Zaskoczeniem dla wielu była maska gazowa, która pojawiła się nie tylko na ubraniach, ale również na samym zaproszeniu. Jaki jest powód jej wykorzystania przy dość odmiennym temacie? Rozwiązanie porusza mnie szczególnie mocno, ponieważ dotyczy zagrożenia wojną, które obecne jest od pewnego czasu, a które aktualnie dotyczy już pewnych części świata.

Skupiając się na samych ubraniach wyszedłem z pokazu będąc przekonanym, iż jest to najlepsza kolekcja Roberta Kupisza. Gdy dokładniej prześledziłem ostatnio jego twórczość zobaczyłem, że sięgał on już po odważniejsze kolory i nowocześniejsze formy, czego tu mi brakowało. Przypominam sobie jednak to co widziałem te kilka dni temu i nie mogę nie pochwalić pewnych faktów. Przede wszystkim było bardzo dużo propozycji dla panów, a w naszym kraju to niestety rzadkie, bo przecież niekonwencjonalna moda męska się nie sprzedaje. Kolekcję można podzielić na kilka części ze względu na kolorystykę i materiały, oraz formy. Pojawia się dużo czerni, kremów, brudnego delikatnego błękitu, łamanej bieli, bardzo jasnej oliwki, szarości. Pojawia się bawełna, kożuchy, czy skóra. Poszarpane skrawki, dziury, suwaki, cekiny, motyw betonu (który uwielbiam). To wszystko razem i osobno tworzy pewną całość. Wiele grunge'u i swobodnej wielowarstwowości łączy się z odrobiną seksapilu, ale co najważniejsze dla mnie jest w tym sporo elegancji. Dodam, iż najbardziej urzekły mnie ostatnie propozcyje. Po pierwsze dlatego, że jestem ostatnio ogromnym fanem długich, wyrazistych płaszczy. Te dodatkowo oprócz urzekających i funkcjonalnych materiałów zostały ozdobione mnóstwem biżuterii, łańcuszków. Migoczące, złote formy nadały wiele klasy, awangardy i elegancji luźnym formom, dlatego mój gust odnalazł tu swój kompromis, a ja zostałem na koniec wręcz urzeczony ;)


Poniżej kilka zdjęć, które mają dla mnie wartość bardziej prywatną.


 with Gosia

 with fashion brother - Adam

 with Nikola, Pablo, Kuba


My look (unfortunately in low quality pic):

Blazer - nn
Pants - H&M
Polo Neck - Next
Shoes - Bata
Hat - H&M
Eyewear - Ray-Ban






55 komentarzy:

  1. Och Ty Wariacie mój kochany, jak bosko wyglądasz!!! Ten kapelusz to obłęd, ale Tobie pasuje idealne! Wielbię ten look no i jeszcze płaszcz Ewerta - zazdrość!!! :) Co do kolekcji Kupisza, widziałam, podzielam Twoje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Amazing collection!


    http://helderschicplace.blogspot.com/2014/12/mickey.html

    OdpowiedzUsuń
  3. swietna kolekcja zazdroszcze udzialu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie również życzę Asiu w przyszłości udziału :)

      Usuń
  4. i love the 2° pic
    wow
    xx
    simone
    www.manthroughclothes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. great photos....and it looks like a great collection (and talented designer).

    on unrelated note, I would really love to visit Poland some day!!!

    http://modaodaradosti.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Lovely post dear! I so love the images. Happy Monday! :)

    xoxo;
    WHATKENNYHEARTS.COM
    Like On Facebook
    Follow On Bloglovin

    OdpowiedzUsuń
  7. kolekcja jest genialna
    kilka rzeczy bym z chęcią "podkradła" z wybiegu do swojej szafy
    te prywatne zdjecia bardzo fajnie wyszły
    sympatycznie wyglądasz, poza tym obiektyw Cię lubi

    obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  8. Great collection! You look good, Nabil. :)
    Have a blessed week ahead!

    missymayification.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  9. Very intresting fashion show! Thanks for this news))

    mary-tur.ru

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolekcja zapowiada się ciekawie, fajnie opisałeś klimat pokazu. Ale najlepszy jest Twój płaszcz i kapelusz.

    Pozdrawiam, Mariola
    Www.blog.be-fashion.me

    OdpowiedzUsuń
  11. Oh! you're so lucky to see it live. Love your heart anyway :)

    I'm following you now on GFC. would you mind to follow me back? ;)

    Take care,
    Rizuna from 100% Nerd
    instagram > @rizunaswon

    OdpowiedzUsuń
  12. Great collection! Loving the glittery glam pieces as well as the overall urban chic of it all. T. http://tickledpinkwoman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nice pictures! Thanks for the comment, I would love to follow each other! I'm following on gfc, I hope you follow me back :D

    http://free-colors.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  14. Super stylizacja i relacja z pokazu. Mam nadzieję, że kiedyś też się na taki wybiorę !

    Podziękuj mamie za miłe słowa! Dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  15. You guys look like you had a great time. One day I have to attend an event like this. You looked sharp as always :)

    Kreyola Jounerys | Instagram

    OdpowiedzUsuń
  16. Looks like a great event and I'm loving the pieces!

    Shannon
    Clothes & Quotes

    OdpowiedzUsuń
  17. Fabulous dear! great show!
    kisses from Miami,
    Borka
    www.chicfashionworld.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Dear Nabil, I really love your hat and your whole look seems to be just perfect for a great event like this! Well done and thank you for sharing this with us!

    Mahshid مهشید


    http://www.facebook.com/thanks2fashion
    http://www.thankstofashion.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Swietna relacja z pokazu, super fotki. Ja też bardzo lubie ubrania Kupisza :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fabulous! Great show!

    http://mundo-restrito.blogspot.com.br

    OdpowiedzUsuń
  21. great runway!! the collection looks nice
    JOIN MY HOLIDAY GIVEAWAY - WIN $50 in GIFT CARDS for EAST DANE
    enter here: ' Jon's Holiday Giveaway '

    Greets Jon,
    Happy holidays

    OdpowiedzUsuń
  22. Łoo! Jaki mega kapelusz! No i pokaz również niezły... :P

    OdpowiedzUsuń
  23. Cool post and great photos! :-)
    April xx

    http://aprilrosepengilly.blogspot.com.au

    OdpowiedzUsuń
  24. this is a great collection! thanks for visiting my blog and for following via GFC, I followed you back already. <3 You've got a very nice style by the way.. ;)

    Much love,
    Cassie Thriftier

    OdpowiedzUsuń
  25. Pasowałyby Ci http://www.eobuwie.com.pl/trzewiki-tommy-hilfiger-denim-rueben-2b-em56817794-pavement-grey-067.html :)

    OdpowiedzUsuń

Leave a link to your blog in a comment, please ;)

Proszę, zostaw w komentarzu link do Twojego bloga, chętnie Cie odwiedzę.
Nabil