Moim Okiem #1


niedziela, 3 listopada 2013

Witajcie.

Za nami długi weekend, a ja na zakończenie niedzieli postanowiłem przygotować dla Was pierwszy post, który będzie rozpoczynał pewien cykl. Cykl, w których zamierzam opisywać kolekcje lub projekty domów mody i projektantów. Będę komentował stylizacje i przybliżał Wam twórczość artystów sztuki szycia. 'Moim Okiem' to ciąg postów, w których mam nadzieję, będę mógł subiektywnym słowem przedstawić Wam swój gust mody High Fashion.

Dzisiaj rozpocznę od mojego ulubionego domu mody - GIVENCHY. Ponieważ czuję się w temacie projektów Riccardo Tisci jak ryba w wodzie, chciałem bez ryzyka opisać jego poczynania, które dały nam ubrania na tegoroczną jesień/zimę. Temat projektów ręki tego włocha i jego współpracy z francuskim domem mody będzie się przewijał na moim blogu bardzo często.

GIVENCHY to dom mody, którego projekty są bardzo charakterystyczne. Niewiele ubrań świata High Fashion jest tak łatwo kojarzona ze swoimi twórcami jak projekty Riccardo. Stosunkowo odważne połączenia wzorów i materiałów, oraz zadziorny styl wmieszany w elegancję - tak mogę krótko opisać ostatnie kilka lat pracy Givenchy. Wiele osób z łatwością pozna wzór dobermanów i rottweilerów na męskich koszulkach, czy wykorzystanie motywu świętej madonny na wielu różnych projektach.

Ja dziś w większości skupię się na męskich ubraniach, bo tym właśnie interesuję się szczególnie. Pod lupę trafia pre-kolekcja oraz kolekcja na tegoroczną jesień/zimę. Przejdźmy do opisu kilku projektów i stylizacji.

Givenchy Men PreFall 2013:

Pierwsze zdjęcie przestawiające projekty z pre-kolekcji na jesień 2013 to klasyk stylu Riccardo Tisci. Ciężkie, ale wyprofilowane męskie buty, skórzane spodnie i dodatki to jedna z najbardziej charakterystycznych cech w jego stylizacjach. Faktycznie skóra jest wykorzystywana w tym sezonie szczególnie przez Givenchy bardzo namiętnie. Bluza to idealny przykład nadruków jakie można spotkać na ubraniach m.in. tej kolekcji. Doberman i ludzka postać w negatywie przewijają się w wielu projektach. Dla kontrastu w tej ciężkiej stylizacji wykorzystana jest czerwona krata, która jest absolutnym hitem tego roku.

Długo zastanawiałem się, która stylizacja będzie idealna jako drugi przykład jesiennej pre-kolekcji. Wybrałem to zdjęcie, ponieważ model ma stylizację o nieco innych walorach estetycznych. Pojawia się oczywiście wspomniana już przeze mnie krata, ale w połączeniu z bardzo fajnymi kolorami i motywami. Wraz z dobrze dobranymi butami i eleganckimi spodniami tworzy nam się lekko oldschoolowa, a zarazem oryginalna wizja niezależnego mężczyzny. Moim hitem zdjęcia jest pouch w komplecie do kurtki. Genialnie. Całą pre-kolekcje zobaczycie TUTAJ.


Givenchy Men Fall/Winter 2013/14:

Czas na jesień/zimę. Ponownie pojawiają się wyprofilowane, męskie buty o dość ciężkim, ale eleganckim charakterze. Dobrane, garniturowe spodnie i genialny sweter bez rękawów. W romby wpleciony jest wszechobecny motyw geometryczny, oraz łączenia różnych materiałów. Można do niego dobrać wkładając pod spód białą koszulę z kołnierzem, lub czarną skórzaną bluzę. Zaskakującym i paradoksalnym dodatkiem jest pikowana kurtka przewiązana w pasie.

Druga stylizacja znacznie bardziej ekstrawagancka. Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że jest to połączenie zwykłej koszulki ze spodniami, ale w rzeczywistości to czarny koń tej kolekcji. Na całe moje szczęście będąc we wrześniu w Londynie miałem okazję dotknąć tej koszulki i skradła ona moje serce. Materiał z jakiego jest wykonany ten komplet ciężko opisać słowami. Jest gruby, dość szorstki, ale bardzo High Fashion. T-shirt fantastycznie leży na człowieku szczególnie jeśli ma się drobną budowę. Można zmieniać jego charakter innymi materiałami i kolorami. Dla przykładu fantastycznie pasowałyby czerwone dodatki. Do tego czarne buty już bez srebrnych elementów. Marzenie.

W kolekcji pojawiła się również damska wersja stylizacji, jednak z użyciem tych samych projektów więc warto po prostu przyjrzeć się możliwościom jakie dają nam ubrania Givenchy.

Givenchy Fall/Winter 2013/14 to połączenie czerni, bieli i szarości, oraz równych materiałów dających coś wspólnego. Bardzo męska kolekcja, pełna ciężkich i twardych wzorców, ale przedstawiona w nowy, wyrafinowany sposób. Myślę, że niezależnie od charakteru i stylu każdy mężczyzna powinien mieć coś z tej kolekcji w swojej szafie, oczywiście jeśli może sobie pozwolić na taki zakup.

Dziś to już tyle ode mnie. Mam nadzieję, że nakreśliłem Wam oraz sobie sposób, w jaki będę opisywał kolekcje i stylizacje świata mody. Liczę również, że tym, którzy nie mieli wcześniej okazji przyjrzeć się pracy Givenchy pomogłem zainteresować się twórczością tego domu mody. Szperajcie i szukajcie własnego stylu, ja zawsze chętnie pomogę coś odkryć i zrozumieć. Komentujcie i pytajcie, oraz proponujcie. Może uda nam się razem stworzyć ten blog ;)
Miłego tygodnia życzę ;)
Nabil

1 komentarz:

Leave a link to your blog in a comment, please ;)

Proszę, zostaw w komentarzu link do Twojego bloga, chętnie Cie odwiedzę.
Nabil