FashionPhilosophy Fashion Week Poland October 2014 1/2


piątek, 31 października 2014

Hi ;)

Last week was the 11th Fashion Philisophy Fashion Week Poland held in Łódź. Many fashion shows, a lot of interesting people and obviously a big holiday for me because as you already know, I love fashion events. I will write about the overall of the event in my next post. Today, however, I want to share with you my pictures and write few words regarding all fashion shows for the season spring/summer 2015. I know that the quality of the pictures is very low but I have no better camera right now. I'll try change it for the next Fashion Week.


W minionym tygodniu odbyła się w Łodzi 11 edycja Fashion Philosohpy Fashion Week Poland. Kilkadziesiąt pokazów, wielu ciekawych gości i jak zawsze moje wielkie święto, bo jak wiecie kocham eventy modowe. O poziomie i wrażeniach z całej imprezy napiszę w kolejnym poście, dziś jednak chciałbym Wam przestawić zdjęcia z pokazów na sezon wiosna/lato 2015, które miałem okazję zobaczyć, oraz krótki komentarz. Jakość zdjęć pozostawia wiele do życzenia, ale nie jestem aktualnie w posiadaniu dobrego sprzętu, postaram się natomiast przy następnej edycji przygotować lepszy aparat.




Nah-Nu - Troszkę nie moja bajka, ale podobała mi się spójność kolekcji, oraz odcienie niebieskiego, kobaltu. Dla odważnych, ale eleganckich kobiet, chociaż widzimy takie formy już po raz kolejny.



Katarzyna Łęcka - Delikatne materiały i kobiece kolory nadały ciekawego charakteru kolekcji. Sukienka w geometryczne wzory na zdjęciu po prawej świetnie pasuje na sezon wiosenno-letni.



Kędziorek - Na zdjęciach kolekcja wydaje się być jesienna i dość przewidywalna, ale szczegóły w materiale wykorzystanym w nadrukach to hit - zmienia ułożenie i kolor po dotknięciu! Zobacz TU!



Claudian Danna - Świetne, nowoczesne formy, sportowe, ale możliwe do wykorzystania na wiele sposobów. Tu nie widać, ale najbardziej urzekły mnie białe grube bluzy z naszytymi plastikowymi listkami ;)



Nuno Gama - widać, że południe Europy zawitało do Łodzi, a kolor i finezja w klasycznej męskiej formie przemawia chyba do wszystkich. Świetne są te spodnie po prawej.

P.AGE - nie jest to dokładnie mój styl, ale podobała mi się ta kolekcja, zestawienie z ciekawymi butami (w niektórych sylwetkach) i spójność. Odkryłem też, że pomarańcz, który uwielbiam ciekawie prezentuje się z brązem.



Karolina Marczuk - Kolorowo, świeżo, wiosennie. Polecam dokładne sprawdzenie kolekcji.



Klaudia Markiewicz - moja ulubiona kolekcja z pokazów Studio. Nowoczesna, świecąca, świetne materiały, genialne kopertówki, fajnie wykorzystany motyw żuka. Jak sama projektantka pisze symbolizuje on motyw vanitas (marność, przemijanie), a błyszczące kolory i materiały to piękno chitynowych pancerzyków. Świetny debiut ;)



Bajer Ola Bola - Uwielbiam ją od zeszłej edycji, teraz jednak pojawiło się więcej intensywnych kolorów i mocnych form. Kolekcja jest genialna!



Odio Tees & Jakub Pieczarkowski - Wiem, że zdjęcia tego nie oddają, ale to zdecydowanie najlepszy duet naszego Polskiego Fashion Weeku. Skradli moje serce trudną i odważną kolekcją w maju, a teraz obronili się jeszcze mocniej. Tak jak mówili w ostatnich wywiadach każda kolejna kolekcja jest lepsza od poprzedniej, a tym razem jest trochę bardziej przystępnie. Najbardziej uwielbiam drugą część kolekcji, gdzie kolory łączą się ze złotem i geometrią. Chyba najlepsza kolekcja tej edycji FW.



Malgrau - krój niektórych ubrań faktycznie mi się podobał, ale nie jestem adresatem tej kolekcji.



Natasha Pavluchenko - czarne lejące suknie, do nich długie naszyjniki i mamy księżniczkę wampirów. Na pewno kolekcja znajdzie spore grono zwolenników, ale przecież nie musi mi się wszystko podobać. Bo gdzie tu kreatywność i szaleństwo, których poszukuję u 'projektanta' - człowieka, który tworzy coś nowego? Na zdjęciach kolekcja prezentuje się pięknie i może Wy się skusicie na coś. Ja Wam polecam, po prostu nie jest w moim guście.



Łukasz Jemioł Basic - bardziej Basic niż Jemioł, ale sama myśl przewodnia i motywy pokazu 'Sex, Air, Love' bardzo mi się podobały. No i pojawił się piękny kobalt :)



Paulina Ptashnik - Paulinę uwielbiam od zeszłej edycji, kiedy motyw katastrofy w Czarnobylu w połączeniu z motywem miłości genialnie przeniosła na wybieg. Tym razem inspirowała się wiejskim klimatem i luźnym stylem, a określenie 'Słoma z butów' nabrało nowego, dosłownego znaczenia. Uwielbiam szczerze.



Kas Kryst - Pisałem Wam ostatnio, że jest to odpowiednia osoba na odpowiednim miejscu. Poznałem ją osobiście podczas tej edycji wydarzenia, pokochałem i potwierdzam, że jest bardzo sympatyczna. Skupiając się jednak na kolekcji powiem, że mimo iż wierna jest czerni, ewentualnie wzbogaconej o biel to sama Macademian Girl nagrodziła jej kolekcję. Dlaczego? Bo jest bardzo dobrej jakości, kroje i formy nadają nieopisany szacunek, oraz majestat ubraniom. Innymi słowy detale kolekcji to mistrzostwo.



Acephala - Pierwsze skojarzenia gdy zobaczyłem jasne sylwetki, kroje, materiały, wiązania na plecach zapędziły mnie jednoznacznie w stronę szpitala psychiatrycznego. Szczegóły kolekcji jednak i detale są bardzo ciekawe, intrygujące, odważne. Sami projektanci piszą o tym, że chcieli 'histerię' potocznie przypisywaną historii medycyny wpisać w historię mody. Wszystko się fajnie łączy. Trzymam kciuki za debiutującą markę.



The Puppies - Jadąc na Fashion Week nie miałem zaproszenia na ten pokaz, czego żałowałem, ponieważ widziałem teasery kolekcji i wiedziałem, że jest dla odważnych modowo mężczyzn... czyli dla mnie prawda? Na szczęście gościłem na pokazie i nie żałuję. Kolekcja kontrowersyjna (figurki Matki Boskiej w kieszeniach), kolorowa, niebezpieczna. Nie podoba mi się chuligański styl, mocno sportowy i agresywny, ale przezroczyste żółte bomberki - wiecie jak ja kocham to wszystko z osobna, a co dopiero razem!



Aga Pou - projektantka podpatruje to co modne jest na wybiegach wielkich rodzimych marek i świetnie przenosi to do swoich kolekcji. Elegancko, z klasą, ale nowocześnie ubrana kobieta Paprockiego&Brzozowskiego, czy Przybylskiego. Takie jest moje subiektywne skojarzenie, pytanie tylko czy to dobrze, szczególnie, że im wychodzi to ciut lepiej.



Jarosław Ewert - uwielbiam tego Pana, spotykam się z nim i jego pracami częściej niż z innymi projektantami, zawsze Wam to relacjonując, i zawsze uwielbiam go jeszcze bardziej. Co prawda poprzeczkę postawiłem mu wysoką oczekując nowej kolekcji, przez co nie padłem na kolana, ale skradł już moje serce swoją twórczością i nie musi dla mnie już robić nic, a i tak będę go uwielbiał. Kolekcja tak czy inaczej jest świetna i przystępna, polecam.



Aleks Kurkowski - Czerń, tylko, sami widzicie, a znacie mnie i moje zdanie na ten temat. Przyznać jednak muszę, że pewne ubrania miały świetny krój i zdecydowanie wykorzystałbym pojedyncze artykuły w swoich stylizacjach. Liczę na kolor w kolejnych kolekcjach.



Michał Szulc - poprzednia kolekcja podobała mi się chyba bardziej, ale twórczość Szulca jest na dość wysokim poziomie (w Polsce) i trafia do szerokiej grupy konsumentów. Mi się podoba, nie jestem fanem, ale podoba.



Dawid Tomaszewski - Nie powinienem relacjonować tego pokazu, tym bardziej, że zdjęcia są mocno rozmazane, ale taką formę przedstawienia kolekcji warto Wam pokazać. Projektant mieszkający w Berlinie faktycznie wprowadził na Łódzki wybieg sporo świeżości. Niestety z powodów organizacyjnych nie widziałem całej kolekcji, dlatego nie chcę pisać więcej.






30 komentarzy:

  1. ciekawy post:) patrząc na zdjęcia już nie mogę doczekać się wiosny, pozdrawiam:)
    swiatwkolorzeblond.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Musialas sie dobrze bawic :)
    Poklikasz u mnie? Jestemfolta.blogspot.com


    OdpowiedzUsuń
  3. I really appreciate that you have ENglish text with your post, Nabil. Your photos look great. Don't worry at all. I should be worried about my camera coz it had been a couple of years old. I could tell just how much you enjoyed the fashion show from the way you wrote about it.

    Happy first birthday to your blog. A year is a milestone. Have a good weekend!

    Jo
    Jo's Jumbled Jardinière

    OdpowiedzUsuń
  4. I just found you on Instagram as my phone is nearby. Have followed you! Hope to see you around my Polish friend!

    OdpowiedzUsuń
  5. Natasha Pawluchenko jest konsekwentna, na majowej edycji też było wiktoriańsko i wampirycznie, pytanie tylko, czy projektant nie powinien isć do przodu, a nie tkwić w jednej koncepcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie to samo pytanie mniej więcej ostatnio zadaję ;)

      Usuń
  6. wiem jak trudno robi się zdjęcia na pozach, bo albo robisz zdjęcia albo oglądasz pokaz; , uważam, że i tak Ci świetnie wyszły :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale jeśli chcesz mieć wartościowego bloga warto relacjonować zobaczone pokazy. Nie chcę kraść zdjęć z internetu zatem muszę funkcjonować jak wyżej ;p

      Usuń
  7. Zazdroszczę udziału :)
    Zdjęcia mimo Twoich obaw wyglądają bardzo dobrze, przyjemnie czyta się Twoje krótkie opisy. Bardzo podoba mi się idea przenoszenia ważnych wydarzeń do świata mody, tak jak wspomniany przez Ciebie motyw katastrofy w Czarnobylu.

    OdpowiedzUsuń
  8. obserwujemy? jeśli tak zaobserwuj i napisz u mnie w komentarzu na 100% się odwdzięczę!
    http://hepimiau.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  9. You are very lucky to get to experience all of this, so cool!!

    XX

    http://themirroronthewall.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiele fajnych kolekcji, wiosna i lato w przyszłym roku zapowiada się dość ciekawie;) Katarzyna Łęcka i Claudian Danna to moi faworyci!

    Pozdrawiam, Mariola
    www.blog.be-fashion.me

    OdpowiedzUsuń
  11. Really nice outfits, love all them!

    Great post like always!

    x

    www.raphaelmarques.com

    OdpowiedzUsuń
  12. It seems like it is a huge event. I totally understand your excitement to meet creative people. I believe fashion is art as you.

    From Jing at www.bejingxu.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Loving the pictures, they just scream fun and excitement. The grid coat is just so sharp on you.

    Kreyola Jounerys | Instagram

    OdpowiedzUsuń
  14. Amazing
    http://www.consumerspk.com/damages-of-rs-500000-against-doctor-on-faulted-service/

    OdpowiedzUsuń

Leave a link to your blog in a comment, please ;)

Proszę, zostaw w komentarzu link do Twojego bloga, chętnie Cie odwiedzę.
Nabil